Schimbari seo 2013

Schimbari seo 2013

De ceva vreme, lucrurile au inceput sa se schimbe si in ”lumea SEO”, fapt dovedit de noile tendinte pentru 2013. Incepatori sau experti, o data ce ati patruns in aceasta lume virtuala, veti fi de acord ca in prezent, a va ocupa de optimizarea motoarelor de cautare nu echivaleaza cu o plimbare in mijlocul naturii.

In urma cu vreo trei ani, prin 2010, algoritmul Google a ”suferit” nici mai mult, nici mai putin decat 516 modificari si de atunci, numarul acestora este mereu in crestere. Numerosi specialisti in optimizarea SEO incearca sa experimenteze si sa aplice fiecare dintre noile tehnici aparute, astfel incat, fata de concurenta, sa se afla mereu cu un pas inainte. Si pentru a va afla si voi mereu cu un pas in fata ”rivalilor” vostri, trebuie sa ”va puneti bine” pe langa algoritmii motoarelor de cautare.

Se spunea ca anul in curs ar putea fi anul modificarilor radicale si al penalizarilor in Google, pentru toti cei care si-au ales ”sa-si duca traiul” in aceasta dimensiune. Nimic mai adevarat, daca tineti cont de semnalele clare ”aruncate” de catre Matt Cutts in urma cu doua luni, in mijlocul ”greilor” fideli web-ului. Acesta se intreba, intr-una dintre inregistrarile ce au ”populat” online-ul, despre asteptarile pe care ar trebui sa le avem pentru Google din punct de vedere al SEO. Cred ca aceeasi intrebare v-ati pus-o si voi, ghidati fiind de mai mult sau mai putinele asa-zise zvonuri sau stiri credibile, lansate de ”personajele” cu autoritate in domeniu.

Despre Google Penguin se vorbea inca din aprilie 2011, si rand pe rand, utilizatorii au descoperit acest nou algoritm, al carui scop, inca de la lansare, a fost inlaturarea metodelor ”necurate” de optimizare, adica Black Hat SEO. Rolul Penguin-ului a fost inca din start, sa contracareze hiper-optimizarile mijlocite de aglomerarea nenaturala si fortata a cuvintelor cheie si de link-building-uri.

In practica, Penguin-ul este indreptat impotriva celor care si-au crescut page rank-ul website-urilor intr-un mod ”nemerituos” si care sunt penalizati, platind pentru actiunile lor trecute, lipsite de fairplay-ul webmaster-ilor ”adevarati”. Varianta actualizata a Google Penguin anuntata de catre Matt Cutts, 2.0 sau Penguin 4 ii ”premiaza” pe detinatorii de afaceri online, care pentru avansarea pozitionarii in SERP, utilizeaza tehnici de optimizare corecte si pe placul Google.

Un alt subiect ”cald”, aflat in vizorul webmaster-ilor, care aduce schimbari majore domeniului SEO, se refera la atat de utilizatele advertoriale, ca mijloc de obtinere a backlink-urilor de calitate. Deja Google, de cateva luni incoace, a inceput sa-i penalizeze pe toti ”aspirantii” la achizitionarea linku-urilor interne, obtinute adeseori contra cost, prin intermediul advertorialelor. Desigur, ”condamnati” sunt doar aceia care abuzeaza in mod voit de advertoriale ca metoda de link building.

Nici Google Panda, introdus in august 2011, nu ramane neschimbat, dupa ce timp de doi ani, a continuat sa depuncteze site-urile cu un continut indoielnic si cu o calitate ce lasa de dorit, prin scaderea page rank-ului. Schimbarea pentru anul in curs este una de bun augur pentru toti nedreptatitii ”de drept”, o data cu update-urile Panda. De asta data, ne intampina un Panda mai ”indulgent”, decis sa corecteze discriminarile din trecut, permitandu-le astfel celor ”bine intentionati”, ca utilizand tehnici SEO licite, sa beneficieze de anularea penalizarilor si recuperarea page rank-ului.

Daca in calitate de webmaster-i, site-urile create sunt rezultatul tehnicilor White Hat, nu trebuie sa fiti preocupati de update-urile care dau peste cap, anual, clasamentele din lumea virtuala. Google va va aprecia eforturile iar ”premiul” castigat va fi pozitionarea favorabila in SERP si totodata cresterea numarului de vizitatori.

Share this post

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *