Promovarea unui site prin linkuri de calitate

Promovarea unui site prin linkuri de calitate

linkuri de calitate

Importanta promovarii site-urilor online

In prezent, un website este o metoda eficace de promovare a unui anumit brand, produs, serviciu sau afacere. Totodata, un website poate fi o posibilitate de a va impartasi gandurile si emotiile cu alti utilizatori sau pur si simplu poate constitui o modalitate complet inovativa de distribuire a fotografiilor si imaginilor evenimentelor pe care le traiti.

Pentru ca site-urile pe care le-ati construit sa fie vizibile in mediul web, nu este suficient sa cumparati un domeniu si sa umpleti paginile cu diverse informatii sau imagini. In ecuatia strategiei SEO pe care va bazati pentru imbunatatirea vizibilitatii voastre, jumatate are in vedere metodele de promovare online. Fara o campanie de promovare de calitate, tot ce veti obtine va fi: vizite putine, trafic limitat, rezultate si mai putine, intr-un cuvant, ”naufragierea” afacerilor voastre online sau a blog-urilor pe care le-ati creat.

Importanta link-urilor de calitate

Promovarea site-urilor in mediul web este o activitate care necesita din partea voastra perseverenta in aplicarea celor mai eficiente metode prin care veti putea atrage atentia utilizatorilor inraiti care populeaza intreg internetul. Unul dintre canalele de promovare recomandate, in scopul cresterii vizibilitatii voastre de catre motoarele de cautare si totodata pentru obtinerea unei pozitionari mai bune in SERP, este construirea link-urilor de calitate.

In octombrie 2012, Google aducea unele modificari in ceea ce priveste instructiunile utilizate de catre webmaster-i pentru imbunatatirea locului site-ului pe pagina de rezultate, astfel incat sa evite penalizarile. Potrivit recomandarilor colosului, pentru imbunatatirea pozitiei in SERP a unui site, era necesar ca webmaster-ii sa mareasca numarul site-urilor de calitate care sa contina link-uri spre paginile propriilor site-uri.

Insa potrivit ultimelor actualizari de la sfarsitul lui aprilie a.c., gigantul Google va propune o noua versiune. Toti proprietarii de site-uri, pentru a creste page rank-ul, ar trebui sa creeze site-uri de calitate de care utilizatorii sa se foloseasca, distribuind continutul mai departe.

In urma acestor afirmatii, multi vor fi tentati sa creada ca ”era link building-ului” se apropie de sfarsit, lasand cale libera continutului-rege. Adevarul este ca indiferent de directia recomandata de Google, toti cei care se pricep sa faca SEO, siguri pe ei, stiu ca inca link-urile sunt printre instrumentele cele mai importante care influenteaza urcarea site-urilor in motoarele de cautare. O buna strategie de link building va poate ajuta sa depasiti in clasamentul motoarelor de cautare, site-urile care se bazeaza pe cu totul alte tehnici de promovare si optimizare.

Singura problema a lui Google este sa-i descopere pe cei care vor sa insele si sa manipuleze sistemul de pozitionare in SERP, prin intermediul construirii link-urilor fortate. Actiunea luata de Google a fost sa ”taie” in mod drastic din valoarea numeroaselor link-uri, conform unor noi criterii pentru evaluarea calitatii acestora. Efectul a fost, desigur, dramatic pentru mii de site-uri care s-au gasit de la o zi la alta declasate si complet nevazute atat motoarelor de cautare, cat si utilizatorilor.

Cum se poate evalua calitatea link-urilor?

Ramanand fideli afirmatiei ca obtinerea link-urilor de catre propriul site este una dintre principalele strategii de promovare utile pentru cresterea page rank-ului, trebuie stiut ca nu toate link-urile sunt la fel. Pentru ca nu toate link-urile au aceeasi valoare in ”ochii” motoarelor de cautare si nici nu ajuta la fel vizibilitatii site-urilor. In cele ce urmeaza, vom parcurge impreuna cateva dintre caracteristicile pe care trebuie sa le aiba un link pentru a fi de calitate si prin urmare pentru a influenta in mod pozitiv page rank-ul si posibilitatea de a fi reperati in SERP:

  • Este important ca backlink-urile obtinute sa aiba atributul ”dofollow” si nu ”nofollow”, care ii apartine unui link steril;
  • Fara sa se exagereze in folosirea cuvintelor cheie, precum si pentru protectia de atacul Penguin-ului, se recomanda utilizarea cuvintelor cheie in ancore, relevante pentru restul continutului;
  • Link-urile de iesire de pe pagina, cu cat sunt mai putine, cu atat vor conferi mai multa valoare site-urilor spre care sunt indreptate;
  • Cu cat continutul site-ului de plecare este mai relevant, tratand argumente similare cu site-ul de intrare al link-ului, cu atata link-urile sunt mai de calitate si vor influenta benefic pozitionarea in SERP;
  • Un link ce isi are originea pe un site cu autoritate, va fi un link de calitate si conform evaluarilor Google, va influenta in mod favorabil valoarea site-ului de intrare;
  • Backlink-urile recomandate trebuie sa provina de pe pagini cu un page rank superior site-ului catre care sunt directionate;
  • Pentru ca un link sa fie de calitate, trebuie sa fie introdus in mod natural in context, fiind recunoscut si interpretat de catre utilizatori drept o recomandare, un sfat sau ca o aprofundare a notiunilor parcurse deja.

In concluzie, un link de calitate provine numai de pe un site de calitate. Cu cat numarul acestor link-uri este mai mare, cu atat va fi influentat in mod benefic page rank-ul si totodata locurile pe care le ocupa site-urile voastre in SERP. Iar un site vizibil este ceea ce doriti sa obtineti in urma campaniei de promovare online.

Share this post

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *