Promovarea unui site pentru motoarele de cautare

Promovarea unui site pentru motoarele de cautare

Internetul este ”taramul promis” al multor business-uri online, dovedit fiind de faptul ca reteaua se imbogateste de la o ora la alta, cu noi site-uri, fara garantia ca vor fi destinate succesului. Indiferent de nisa aleasa, mediul virtual va intampina cu o concurenta veritabila, unii competitori castigandu-si deja renumele pe piata pe care activeaza.

Scopul oricarui detinator al unei afaceri online, este cresterea numarului de vizitatori-cititori, potentiali clienti. Drept urmare, acestia apeleaza la diverse tehnici pentru promovarea site-urilor, care sa contribuie la imbunatatirea pozitionarii in pagina de rezultate a motoarelor de cautare si totodata la intensificarea traficului.

Dar cum functioneaza aceste metode si cum reusesc ele sa influenteze pagina de rezultate a motoarelor de cautare?

Promovarea unui site pentru motoarele de cautare, necesita un ansamblu de tehnici de marketing online, utilizate pentru imbunatatirea vizibilitatii, care au ca rezultat influentarea pozitionarii in SERP. Orice website ce are drept scop obtinerea succesului, pentru monetizarea afacerii sale online, apeleaza la diverse metode de promovare (tehnici de marketing), prin care sa atraga un numar cat mai mare de vizitatori.

Aceste metode de promovare presupun lansarea unor campanii publicitare care sa se adreseze unei anumite categorii de consumatori. Pornind de la faptul ca un website este de fapt o afacere online, trebuie acordata o importanta deosebita modului in care aceasta este prezentata, alaturi de produsele si/sau serviciile oferite.

Un prim pas in acest sens este target-area potentialilor consumatori, incluzand in constructia site-ului detalii care sa se adreseze in mod specific unei anumite audiente. Incepand de la titlul paginilor, continutul acestora si continuand cu elementele de grafica si design, toate impreuna, vor avea rolul sa atraga cat mai multi vizitatori.

Dupa target-area publicului, trebuie stabilit care produse si servicii pot fi promovate, astfel incat acestea sa raspunda cat ma bine necesitatilor vizitatorului, cu scopul de a-l motiva sa le incerce. De fiecare data cand utilizatorii apeleaza la motoarelor de cautare pentru a gasi informatiile, produsele, serviciile solicitate, vor alege in functie de pagina de rezultate prezentata. Desigur ca este inutil de specificat ca o pozitionare favorabila va aduce mai multi vizitatori si clienti potentiali, atata timp cat nimeni nu se oboseste sa caute dincolo de pagina a doua sau a treia din lista de rezultate.

O data atinse aceste task-uri, mai ramane de identificat mediul si metodele optime pentru promovarea site-urilor. Acest lucru este posibil apeland la specialistii care datorita cunostintelor si experientei acumulate, sunt in masura sa elaboreze strategii de marketing potrivite, adaptandu-le intereselor individuale ale fiecarui business online.

Ce reprezinta SEM?

Tehnicile SEM sunt puse in aplicare de catre companiile si persoanele specializate in promovarea site-urilor pentru motoarele de cautare, cu scopul de a pune intr-o lumina favorabila obiectul de activitate al afacerii online.

Mult mai cuprinzatoare decat metodele SEO, tehnicile SEM (Search Engine Marketing), includ pe langa optimizarea motoarelor de cautare, si servicii complementare, cum ar fi cele de publicitate gratuita sau platita si orice alte modalitati de suplimentare a traficului online:

1. Pay Per Click Advertising sau PPC, o metoda de promovare online in cazul careia plata se face de fiecare data cand vizitatorii acceseaza site-ul clientului. Printre furnizorii de publicitate online, care ofera posibilitatea crearii de campanii PPC, Google s-a facut cunoscut prin serviciul AdWords;

2. Inscrierea in directoare de articole, recomandate pentru ca publicul sa va gaseasca, comparabile cu Pagini Aurii;

3. Intrarea pe diverse forumuri din acelasi domeniu cu al site-ului detinut si postarea de comentarii pertinente pentru membrii acestora;

4. Crearea de profile pe diverse retele social media (Twitter, Facebook, Linkedln, Google);

5. Publicarea de articole, communicate de presa si advertoriale;

6. Publicitatea clasica prin bannere, in spatiile specificate din webspace;

7. Includerea unui link spre website-ul propriu, in semnatura email, astfel incat de cate ori se trimite un mail spre clienti, furnizori sau prieteni, se promoveaza site-ul;

8. Prezentarea de tutoriale pe site-uri specializate;

9. Participrea la concursuri online pe site-uri ce permit expunerea link-urilor spre afacerea promovata;

10. Schimbul de link-uri sau link-uri on-way din partea site-urilor cu autoritate;

11. Includerea in interiorul paginilor web a unor sectiuni de genul inscrierea la newsletter, blogroll si orice ar putea determina vizitatorii sa se intoarca la site-ul promovat;

12. Marketing-ul viral sau postarea de videoclipuri pentru a obtine cat mai multe vizualizari;

13. Crearea de materiale cu informatii utile, in vederea distribuirii gratuite (ghiduri, tutoriale scrise, video, audio) care sa cuprinda si o metoda de promovare a serviciilor oferite;

14. Adaugarea de blog-uri actualizate cu stiri si informatii de actualitate.

O afacere online este mai mult decat proiectarea si constructia unui site, intrucat acesta trebuie promovat in vederea atragerii de vizitatori. Altminteri atat site-ul, cat si afacerea, raman in anonimat, devenind invizibile pe a ”n”-a pagina de rezultate, ca intr-o fundatura, inaccesibila navigatorilor virtuali.

Share this post

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *