Blog

Schimbari seo 2013

De ceva vreme, lucrurile au inceput sa se schimbe si in ”lumea SEO”, fapt dovedit de noile tendinte pentru 2013. Incepatori sau experti, o data ce ati patruns in aceasta lume virtuala, veti fi de acord ca in prezent, a va ocupa de optimizarea motoarelor de cautare nu echivaleaza cu o plimbare in mijlocul naturii.

In urma cu vreo trei ani, prin 2010, algoritmul Google a ”suferit” nici mai mult, nici mai putin decat 516 modificari si de atunci, numarul acestora este mereu in crestere. Numerosi specialisti in optimizarea SEO incearca sa experimenteze si sa aplice fiecare dintre noile tehnici aparute, astfel incat, fata de concurenta, sa se afla mereu cu un pas inainte. Si pentru a va afla si voi mereu cu un pas in fata ”rivalilor” vostri, trebuie sa ”va puneti bine” pe langa algoritmii motoarelor de cautare.

Se spunea ca anul in curs ar putea fi anul modificarilor radicale si al penalizarilor in Google, pentru toti cei care si-au ales ”sa-si duca traiul” in aceasta dimensiune. Nimic mai adevarat, daca tineti cont de semnalele clare ”aruncate” de catre Matt Cutts in urma cu doua luni, in mijlocul ”greilor” fideli web-ului. Acesta se intreba, intr-una dintre inregistrarile ce au ”populat” online-ul, despre asteptarile pe care ar trebui sa le avem pentru Google din punct de vedere al SEO. Cred ca aceeasi intrebare v-ati pus-o si voi, ghidati fiind de mai mult sau mai putinele asa-zise zvonuri sau stiri credibile, lansate de ”personajele” cu autoritate in domeniu.

Despre Google Penguin se vorbea inca din aprilie 2011, si rand pe rand, utilizatorii au descoperit acest nou algoritm, al carui scop, inca de la lansare, a fost inlaturarea metodelor ”necurate” de optimizare, adica Black Hat SEO. Rolul Penguin-ului a fost inca din start, sa contracareze hiper-optimizarile mijlocite de aglomerarea nenaturala si fortata a cuvintelor cheie si de link-building-uri.

In practica, Penguin-ul este indreptat impotriva celor care si-au crescut page rank-ul website-urilor intr-un mod ”nemerituos” si care sunt penalizati, platind pentru actiunile lor trecute, lipsite de fairplay-ul webmaster-ilor ”adevarati”. Varianta actualizata a Google Penguin anuntata de catre Matt Cutts, 2.0 sau Penguin 4 ii ”premiaza” pe detinatorii de afaceri online, care pentru avansarea pozitionarii in SERP, utilizeaza tehnici de optimizare corecte si pe placul Google.

Un alt subiect ”cald”, aflat in vizorul webmaster-ilor, care aduce schimbari majore domeniului SEO, se refera la atat de utilizatele advertoriale, ca mijloc de obtinere a backlink-urilor de calitate. Deja Google, de cateva luni incoace, a inceput sa-i penalizeze pe toti ”aspirantii” la achizitionarea linku-urilor interne, obtinute adeseori contra cost, prin intermediul advertorialelor. Desigur, ”condamnati” sunt doar aceia care abuzeaza in mod voit de advertoriale ca metoda de link building.

Nici Google Panda, introdus in august 2011, nu ramane neschimbat, dupa ce timp de doi ani, a continuat sa depuncteze site-urile cu un continut indoielnic si cu o calitate ce lasa de dorit, prin scaderea page rank-ului. Schimbarea pentru anul in curs este una de bun augur pentru toti nedreptatitii ”de drept”, o data cu update-urile Panda. De asta data, ne intampina un Panda mai ”indulgent”, decis sa corecteze discriminarile din trecut, permitandu-le astfel celor ”bine intentionati”, ca utilizand tehnici SEO licite, sa beneficieze de anularea penalizarilor si recuperarea page rank-ului.

Daca in calitate de webmaster-i, site-urile create sunt rezultatul tehnicilor White Hat, nu trebuie sa fiti preocupati de update-urile care dau peste cap, anual, clasamentele din lumea virtuala. Google va va aprecia eforturile iar ”premiul” castigat va fi pozitionarea favorabila in SERP si totodata cresterea numarului de vizitatori.

Promovarea unui site pentru motoarele de cautare

Internetul este ”taramul promis” al multor business-uri online, dovedit fiind de faptul ca reteaua se imbogateste de la o ora la alta, cu noi site-uri, fara garantia ca vor fi destinate succesului. Indiferent de nisa aleasa, mediul virtual va intampina cu o concurenta veritabila, unii competitori castigandu-si deja renumele pe piata pe care activeaza.

Scopul oricarui detinator al unei afaceri online, este cresterea numarului de vizitatori-cititori, potentiali clienti. Drept urmare, acestia apeleaza la diverse tehnici pentru promovarea site-urilor, care sa contribuie la imbunatatirea pozitionarii in pagina de rezultate a motoarelor de cautare si totodata la intensificarea traficului.

Dar cum functioneaza aceste metode si cum reusesc ele sa influenteze pagina de rezultate a motoarelor de cautare?

Promovarea unui site pentru motoarele de cautare, necesita un ansamblu de tehnici de marketing online, utilizate pentru imbunatatirea vizibilitatii, care au ca rezultat influentarea pozitionarii in SERP. Orice website ce are drept scop obtinerea succesului, pentru monetizarea afacerii sale online, apeleaza la diverse metode de promovare (tehnici de marketing), prin care sa atraga un numar cat mai mare de vizitatori.

Aceste metode de promovare presupun lansarea unor campanii publicitare care sa se adreseze unei anumite categorii de consumatori. Pornind de la faptul ca un website este de fapt o afacere online, trebuie acordata o importanta deosebita modului in care aceasta este prezentata, alaturi de produsele si/sau serviciile oferite.

Un prim pas in acest sens este target-area potentialilor consumatori, incluzand in constructia site-ului detalii care sa se adreseze in mod specific unei anumite audiente. Incepand de la titlul paginilor, continutul acestora si continuand cu elementele de grafica si design, toate impreuna, vor avea rolul sa atraga cat mai multi vizitatori.

Dupa target-area publicului, trebuie stabilit care produse si servicii pot fi promovate, astfel incat acestea sa raspunda cat ma bine necesitatilor vizitatorului, cu scopul de a-l motiva sa le incerce. De fiecare data cand utilizatorii apeleaza la motoarelor de cautare pentru a gasi informatiile, produsele, serviciile solicitate, vor alege in functie de pagina de rezultate prezentata. Desigur ca este inutil de specificat ca o pozitionare favorabila va aduce mai multi vizitatori si clienti potentiali, atata timp cat nimeni nu se oboseste sa caute dincolo de pagina a doua sau a treia din lista de rezultate.

O data atinse aceste task-uri, mai ramane de identificat mediul si metodele optime pentru promovarea site-urilor. Acest lucru este posibil apeland la specialistii care datorita cunostintelor si experientei acumulate, sunt in masura sa elaboreze strategii de marketing potrivite, adaptandu-le intereselor individuale ale fiecarui business online.

Ce reprezinta SEM?

Tehnicile SEM sunt puse in aplicare de catre companiile si persoanele specializate in promovarea site-urilor pentru motoarele de cautare, cu scopul de a pune intr-o lumina favorabila obiectul de activitate al afacerii online.

Mult mai cuprinzatoare decat metodele SEO, tehnicile SEM (Search Engine Marketing), includ pe langa optimizarea motoarelor de cautare, si servicii complementare, cum ar fi cele de publicitate gratuita sau platita si orice alte modalitati de suplimentare a traficului online:

1. Pay Per Click Advertising sau PPC, o metoda de promovare online in cazul careia plata se face de fiecare data cand vizitatorii acceseaza site-ul clientului. Printre furnizorii de publicitate online, care ofera posibilitatea crearii de campanii PPC, Google s-a facut cunoscut prin serviciul AdWords;

2. Inscrierea in directoare de articole, recomandate pentru ca publicul sa va gaseasca, comparabile cu Pagini Aurii;

3. Intrarea pe diverse forumuri din acelasi domeniu cu al site-ului detinut si postarea de comentarii pertinente pentru membrii acestora;

4. Crearea de profile pe diverse retele social media (Twitter, Facebook, Linkedln, Google);

5. Publicarea de articole, communicate de presa si advertoriale;

6. Publicitatea clasica prin bannere, in spatiile specificate din webspace;

7. Includerea unui link spre website-ul propriu, in semnatura email, astfel incat de cate ori se trimite un mail spre clienti, furnizori sau prieteni, se promoveaza site-ul;

8. Prezentarea de tutoriale pe site-uri specializate;

9. Participrea la concursuri online pe site-uri ce permit expunerea link-urilor spre afacerea promovata;

10. Schimbul de link-uri sau link-uri on-way din partea site-urilor cu autoritate;

11. Includerea in interiorul paginilor web a unor sectiuni de genul inscrierea la newsletter, blogroll si orice ar putea determina vizitatorii sa se intoarca la site-ul promovat;

12. Marketing-ul viral sau postarea de videoclipuri pentru a obtine cat mai multe vizualizari;

13. Crearea de materiale cu informatii utile, in vederea distribuirii gratuite (ghiduri, tutoriale scrise, video, audio) care sa cuprinda si o metoda de promovare a serviciilor oferite;

14. Adaugarea de blog-uri actualizate cu stiri si informatii de actualitate.

O afacere online este mai mult decat proiectarea si constructia unui site, intrucat acesta trebuie promovat in vederea atragerii de vizitatori. Altminteri atat site-ul, cat si afacerea, raman in anonimat, devenind invizibile pe a ”n”-a pagina de rezultate, ca intr-o fundatura, inaccesibila navigatorilor virtuali.

Web design si SEO

Daca nu sunteti unul dintre antreprenorii cu state vechi in mediul online dar care isi doreste sa ajunga sa cunoasca mai bine aceasta nisa a afacerilor, este important sa cunoastet pasii prin care puteti declansa un business eficient. Echipa noastra de web design si promovare web furnizeaza servicii de calitate inca din anul 2007 si a reusit sa implementeze cele mai noi tehnologii si tendinte pentru ca toti clientii nostri sa cunoasca satisfactia unui business online de calitate.

Sintetizand lucrurile intr-un mod optimist, o afacere online de succes se remarca prin doua aspecte deosebit de importante, aspecte care au menirea de a va oferi atat o prezenta in mediul online caracteristica tipului de activitate precum si modalitatile prin care sa atrageti clienti si business-ul dvs sa prospere.

1. Web design – realizarea site-ului                                                                                             

In functie de tipul afacerii desfasurat, aveti posibilitatea sa solicitati un site care sa se plieze intocmai pe cerintele dvs. Pachetele noastre privind serviciile de creare site sunt mai mult decat generoase, oferindu-va sa alegeti site-uri de tip blog, de tip portal, de tip site de prezentare sau chiar magazine online la cheie.

Din punct de vedere al graficii web, asiguram un design unic tuturor site-urilor clientilor nostri, realizam sigla/banner/logo reprezentativ pentru afacerea dvs si reusim sa implementam cele mai noi tehnologii html/css/php/mysql/jquerry. Scopul nostru este de a realiza site-uri perfect functionale carora sa le implementam cele mai avansate functii in privinta unei experiente unice pentru clientii dvs.

2. Promovare online – modalitati eficiente de a atrage clienti pentru afacerea dvs

Promovarea este cel mai important detaliu in privinta oricarui business online, astfel ca specialistii nostri s-au dedicat sa dobandeasca cele mai bune si mai eficiente metode prin care afacerea dvs poate sa atraga un public interesat de serviciile sau produsele oferite. Metodele prin care se poate creste traficul unui site sunt diversificate, insa foarte important este ca vizitatorii veniti pe site sa fie targetati, astfel ca deja putem discuta nu doar de vizitatori ci si de potentiali clienti. Iata doar cateva dintre cele mai eficiente metode de promovare pe care echipa noastra vi le ofera:

  • Optimizare SEO – Din punct de vedere al eficientei pe termen mediu si lung, optimizarea SEO este cea mai adecvata maniera prin care va puteti promova. Optimizam site-ul on page, analizam concurenta cu strictete, planificam actiunile pe termen lung. aplicam metode White Hat Seo si realizam rapoarte complete in privinta pozitiilor ocupate de site-ul dvs in motoarele de cautare dar si rapoarte in privinta traficului si al conversiilor.
  • Promovare prin Google Adwords – Google este de departe cel mai mare motor de cautare local iar posibilitatea de a va promova prin intermediul Google Adwords este o solutie optima pe termen scurt si mediu. Suntem calificati in realizarea campaniilor Adwords astfel incat va putem stabilii prioritatile, cuvintele care necesita promovare si care pot aduce clienti business-ului dvs, stabilim bugetul necesar si optimizam atat campania cat si costurile aferente. Pe scurt: aplicam toata experienta noastra pentru obtinerea unor rezultate notabile cu o investitie minima.
  • Publicitate pe site-uri din aceeasi nisa – Vizibilitatea si branding-ul conteaza extrem de mult pentru orice afacere care isi doreste prosperitate si o imagine buna in randul companiilor romanesti si internationale. Ne ocupam cu publicitatea site-urilor inca din anul 2007 si stim cand, cum si unde sa va promovam afacerea pentru o eficienta maxima. Alegem site-uri de calitate, va promovam prin intermediul reclamelor text sau a bannerelor publicitare si realizam rapoarte complete in privinta traficului obtinut si a nivelului de branding.

Cum crestem traficul pe site?

Pentru cei care considera online-ul un veritabil business, procesul de realizare a unui site nu este indeajuns pentru ca profitul sa devina unul constant si cat se poate de ridicat. Simpla prezenta online pentru o firma nu coincide cu un numar ridicat de vizitatori si, implicit, de clienti. Pornind de la aceasta premisa, au aparut serviciile de promovare web, servicii in urma carora clientii beneficiaza de o promovare in mediul online corespunzatoare business-ului pe care il desfasoara.

Serviciile de promovare web sunt cat se poate de diversificate insa necesita o atentie sporita pentru atingerea unor rezultate care sa va aduca un profit pe masura investitiilor si a asteptarilor dvs. Noi suntem o firma care nu va ofera simple servicii SEO, noi suntem o firma dedicata serviciilor web de mare anvergura si pornind de la realizarea unui site web folosind cele mai noi tendinte in materie de web design, ajungem sa va propulsam afacerea in atentia persoanelor interesate si a potentialilor clienti.

Marea problema a oricarui site prezent in mediul online il reprezinta acumularea vizitatorilor si cresterea posibililor clienti. Mai pe scurt, totul se rezuma la o strategie cat mai bine pusa la punct pentru cresterea traficului pe site, iar acest aspect se poate realiza prin diverse metode.

1. Optimizarea pentru motoarele de cautare. Optimizarea SEO presupune o atentie sporita oferita site-ului dvs in scopul acumularii unor pozitii cat mai bune in motoarele de cautare. Pentru a percepe cat mai bine acest procedeu, serviciile SEO se refera la obtinerea unor pozitii fruntase in cautarile efectuate de utilizatori in motoarele de cautare pe anumite cuvinte cheie, cuvinte care sunt in stransa legatura cu continutul si cu nisa afacerii dvs. Firma noastra are un departament specializat in oferirea de servicii SEO de calitate, astfel ca puteti sa ne contactati si sa solicitati realizarea unui audit in privinta punctelor de interes ale site-ului dvs.

2. Promovarea prin intermediul Google Adwords sau a altor retele de publicitate. Aceasta metoda de promovare este una cat se poate de eficienta insa si destul de costisitoare. Pentru a va crea o imagine de ansamblu in privinta acestei metode, o sa luam ca exemplu reteaua de publicitate dezvoltate de Google Adwords. Pentru majoritatea cautarilor unor termeni de interes major, primele rezultate din pagina sunt dominate de site-uri care platesc acele pozitii. In functie de numarul de cautari lunare exacte si de concurenta, puteti pune la dispozitie bugete de la cativa zeci de euro pana la mii de euro lunar, intreaga operatiune fiind menita sa va propulseze in topul cautarilor si sa va ofere un plus de vizitatori pentru site-ul dvs.

3. Prezenta in Social Media. Evolutia online-ului a coincis cu o evolutie vizibila a retelelor sociale. Retele precum Facebook, Twitter, Google + sau chiar Pinterest dispun de sute de milioane de utilizatori, utilizatori care isi petrec o buna parte explorand diverse pagini si profile ale unor utilizatori, site-uri sau firme/companii. Pentru a beneficia de o vizibilitate sporita in cadrul acestor retele sociale, este necesar sa dispuneti de conturi active si sa va faceti publice detaliile privind activitatea, produsele sau serviciile oferite. In functie de modul in care realizati aceste lucruri, este foarte probabil sa atrageti persoane interesate de serviciile sau produsele oferite, astfel ca probabilitatea de a dispune de un numar mult mai mare de vizitatori pentru site-ul dvs este unul mult mai ridicat.

Am incercat sa va oferim, la modul general, cateva dintre cele mai eficiente metode de a acumula trafic util pentru site-ul dvs. Bineinteles ca sunt metode mult mai numeroase si, probabil, la fel de eficiente ca si cele enuntate de noi, insa acestea reprezinta prezentul si probabil viitorul in acumularea de trafic targetat pentru afacerea dvs.

Ce este seo?

Search Engine Optimization . SEO se refera la procesul prin care un webmaster reuseste sa manipuleze rezultatele oferite de un motor de cautare in scopul afisarii intr-o pozitie cat mai avantajoasa a site-ului propriu.

In momentul de fata, SEO nu este decat o categorie a mult mai vastului domeniu SEM(Search Engine Marketing), un domeniu aparut la inceputul anilor 1990 si care se ocupa cu tot ceea ce reprezinta tehnicile de propulsare a unui site web in pozitii cat mai fruntase intr-un motor de cautare precum si cu strategiile de marketing online.

Datorita cererii extrem de mari de servicii SEO, au aparut, inevitabil, persoane sau firme specializate in acest domeniu, o activitate care presupune o documentare amanuntita, multa truda si o serie de experimente ale tehnicilor abordate.

Noi, ca firma prestatoare de servicii SEO, abordam doua capitole esentiale pentru a oferii rezultatele scontate:

1. SEO on page – Optimizarea interna a paginilor

Pentru ca site-ul dvs sa poata obtine pozitii fruntase pe anumite cuvinte cheie in motoarele de cautare, aveti nevoie de o optimizare cat mai buna a paginilor interne, de la optimizarea continutului, a codului sursa prin eliminarea erorilor de programare si pana la definirea unei structuri a linkurilor cat mai prietenoasa.

O optimizare buna a paginilor unui site presupune cateva etape vitale:

-Crearea unui continut de calitate, unic si relevant. Continutul trebuie realizat in stransa legatura cu cuvintele cheie pentru care se doreste optimizarea. In acest sens, se vor seta titluri corespunzatoare, se vor realiza texte care sa contina cuvintele cheie de interes intr-un anume procent si se vor seta meta tagurile “Title”, “Description”, “Author” sau “Keywords”

-Optimizarea imaginilor. Importanta unei optimizari corespunzatoare a imaginilor are o importanta covarsitoare, astfel ca este important sa dispuneti de imagini corect proportionate, de dimensiuni cat mai reduse pentru a scade timpul de incarcare al paginilor si, cel mai important lucru, sa setati elementele “Title”, “ALT” si “Description”.

-Micsorarea timpului de incarcare al paginilor. Pentru rezultate mai bune in SERP si pentru o experienta mult mai placuta pentru utilizatori, este de preferat ca site-ul dvs sa aiba un timp de incarcare cat mai scazut. Acest lucru se realizeaza prin utilizarea unui hosting cat mai performant dar si prin micsorarea dimensiunilor fisierelor prezente pe host: fisiere html, fisiere CSS, imagini, fisiere jquery, samd.

-Structura SEO friendly a linkurilor. Linkurile au o importanta ridicata cand vine vorba de optimizare insa acest lucru se reflecta si-n experienta utilizatorilor. Este de preferat ca linkurile paginilor interne sau ale articolelor sa fie cat mai scurte si sa contina elemente din titlu, acest aspect ajutand intr-un anume procent la optimizarea totala a site-ului.

2. SEO Off page – Construirea unui profil de linkuri solid

Suntem una din firmele care lucreaza cu un nivel de transparenta rar intalnit si folosim doar tehnici White SEO pentru acumularea linkurilor pentru site-ul dvs. De asemenea, suntem o firma care reuseste sa se adapteze ultimelor modificari suferite de algoritmii Google, inclusiv update-urile Panda sau Pinguin, astfel ca tinem cont de anumiti parametrii si reusim sa inaintam procesul fara ca site-ul dvs sa riste eventuale penalizari.

Linkurile obtinute pentru site-ul dvs mai poarta denumirea si de referinte si se pot acumula din diverse metode: inscrieri in directoare web, comentarii pe bloguri dofollow/nofollow, linkuri obtinute din articole optimizate in mod special pentru cuvintele cheie targetate, publicarea de advertoriale pe site-uri/bloguri din aceeasi nisa cu cea a site-ului dvs, linkuri obtinute din principalele retele de socializare: Facebook,  Twitter,  Pinterest, Google + samd.

Modalitatile de obtinere a unor linkuri de calitate pentru site-ul dvs sunt diversificate si ne vom elabora strategia in functie de bugetul disponibil, de necesitatile site-ului dvs cat si de rezultatele obtinute in timpul procesului de optimizare SEO. Este important ca intreg procesul sa se realizeze treptat, fara sa ridicam semne de intrebare in randul algoritmilor motoarelor de cautare si intr-un mod cat mai natural.

Pentru elaborarea unei strategii SEO personalizata, va rugam sa ne contactati si o sa beneficiati de un audit gratuit cat si de o cotatie de pret pentru obtinerea unor pozitii fruntase.